19 februarie 2015

Din categoria "Asa da!": Muzeul Manastirii Agapia

Pentru ca tot vine Pastele si lumea incepe sa mearga mai des in perioada asta pe la manastiri, indraznesc sa fac o recomandare: Muzeul Manastirii Agapia. Am vizitat manastirea anul trecut in Octombrie si am ramas placut impresionat, chiar daca nu sunt ortodox. Manastirea e asa cum o stiti cu totii, bine ingrijita, curata si plina de flori atunci cand vremea este propice. In schimb muzeul este renovat si, atentie!, arata la fel de bine ca orice muzeu din locasele de cult din tarile la care cu totii ne uitam cu admiratie. 

Muzeul este bine structurat, iar exponatele sunt frumos iluminate si prezentate. In muzeu gasiti maicute de la care puteti cere gatuit detalii despre exponate. Pentru o taxa modica de intrare de doar 5 lei am putut vizita muzeul care include si o colectie de icoane pictate de Nicolae Grigorescu. Exponatele sunt de-a dreptul fascinante si captivante. Muzeul nu e aglomerat, e foarte linistit si puteti petrece oricat timp doriti sa admirati exponatele. La final puteti sa va cumparati suveniruri dar si celebrul serbet de la magazinul manastirii. Eu am cumparat un borcan de serbet de trandafiri... un deliciu.

Si, pentru ca orice idee de calatorie trebuie insotita si de niste ponturi, iata doua sfaturi din partea mea: 
 - daca sunteti cu masina, de la Agapia puteti merge spre Varatec pe drumul ce le leaga direct prin padure. Drumul este asfaltat si pe aceasta portiune puteti gasi locuri de popas linistite unde puteti pune de un picnic. Nu uitati ca la plecare sa lasati locul curat.
 - suvenirurile si produsele traditionale sunt mai ieftine la Varatec decat la Agapia cu 20-30%. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu