2 decembrie 2014

Cum sa NU faci promovare turistica

Afara ninge puternic. Bacaul e acoperit de un strat proaspat de zapada. De doua zile partea de vest a judetului este sub cod galben de ninsori, la Slanic Moldova ninge de 4 zile si zapada a inceput sa se depuna in strat semnificativ. In presa se vorbeste de deschiderea sezonului turistic de iarna si de deschiderea sezonului de ski. In Judetul Bacau exista doar o singura partie de ski, cea de la Slanic Moldova care s-a inauguat, atentie!, anul acesta in luna Martie, printre ramuri proaspat inverzite. :)
Mi-a luat ceva timp sa gasesc site-ul partiei de la Slanic Moldova: www.partianemira.ro. Am vazut ca multe informatii de acolo sunt prezentate ambiguu, de genul centrelor deinchirieri schiuri, accesul la parcare etc. Dupa aceea am vazut tarifele practicate pentru partie: 5 (cinci) lei o urcare! Mai oameni buni, nici macar nu stie lumea ca exista o astfel de partie si voi cereti 5 lei? Sunteti nebuni? 


Pe prima pagina a site-ului partiei sunt prezentate conditiile meteo, total aiurea, dar si starea partiei. Desi ninge de 4 zile, site-ul zice ca NU este zapada, desi fotografiile de pe alte site-uri sustin contrariul. Ei bine starea asta a partiei nu a mai fost actualizata de 3 (trei) saptamani. Nu zice nimeni sa stai "pe net" toata ziua, desi la Centrul de Promovare Turistica din Bacau facebook-ul isi poate deschide sediu secundar, dar macar o data la 2 zile s-ar putea. Pentru ca datele de pe site sunt probabil de asta vara, am zis sa dau un telefon. La numarul de pe site imi raspunde un robot care imi spune ca numarul "nu a fost arondat inca". Incerc sa sun la salvamont. Telefonul este inchis de cateva zile. Sun la Serviciul Public Judetean pentru Promovarea Turismului si Coordonarea Activitatii de Salvamont care are si site: www.turism-bacau.ro. Acolo raspunde o duduie care habar n-are ce se intampla in Serviciul in care lucreaza si imi paseaza un domn acru. Il intreb pe domn care-i treaba si imi spune ca sa merg Sambata la Slanic ca se schiaza. Il intreb ce-i cu telefoanele de nu raspunde nimeni si imi spune ca "lumea e pe partie, la lucru". Ii explic omului ca unul din numere nu este nici macar alocat si celalalt este vesnic inchis si imi spune ca "o sa verifice". Il intreb ce-i cu site-ul si, vizibil iritat, imi zice ca "da, e o lume virtuala pe care tot mai multa lume o foloseste" si ca o sa se intereseze de ce nu-i updatat.

In cazul in care chiar aveti nevoie de Salvamontul Bacau ca v-ati rupt picioarele la schi sau v-ati pierdut pe munte, mai bine lasati, sunati la 112. Daca vreti informatii despre partia de la Slanic trebuie sa sunati la Bacau, dar doar de la 9 la 17 de luni pana vineri ca atat se face turism la Consiliul Judetean. Vede-v-as in tepe bai capuselor! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu